Je kunt binnen 30 dagen nadat je het product ontvangen hebt je retour aanmelden. Officieel dien je dit te doen binnen 14 dagen na ontvangst, maar bij ons heb je 30 dagen de tijd om je product terug te sturen. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Bekijk het ontvangen product dus goed na ontvangst.
Zijn de 30 dagen retourtermijn voorbij? Dan kan je geen gebruik meer maken van ons retourbeleid. Gelukkig zit er op alle producten van refurbished.be 3 jaar garantie en kan je daar wel gebruik van maken.
Voor alle artikelen die je bij refurbished.be koopt, geldt de wettelijke garantie. Daarnaast biedt refurbished.be een standaard garantie van 3 jaar. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. De periode van 3 jaar is geldig voor aankopen vanaf 1 december 2020.
Wanneer een klacht waarvoor een product is aangemeld niet onder de garantievoorwaarden valt, kunnen er onderzoeks- en verzendkosten in rekening worden gebracht. Klik hier om naar de garantievoorwaarden te gaan
Als je een product wilt retourneren moeten alle persoonlijke gegevens verwijderd worden van het apparaat. Als jouw persoonlijke gegevens bij ontvangst van de retour nog op het toestel staan kunnen wij het niet innemen of verkopen. Om deze reden vragen wij je om de volgende stappen te doorlopen:
Heb je producten van verschillende leveranciers besteld? Dan moeten deze apart van elkaar aangemeld én verzonden worden. Producten van verschillende leveranciers ontvang je ook altijd in losse pakketten. Je kan op de factuur van je bestelling of in de bevestigingsmail zien wie de leverancier is van je product.
Stap 1: Inloggen
Nog geen account? Je kunt met je ordernummer, postcode en huisnummer je account activeren.
Stap 2: Nieuwe retour aanmelden
Stap 3: Selecteer het product dat je wilt retourneren
Staat het product dat je wilt retourneren hier niet bij? Als de 30 dagen retourtermijn nog niet verstreken is kan je contact opnemen met de klantenservice.
Stap 4: Overzicht geselecteerde product(en)
Stap 5: Vul de gegevens in
Stap 6: Wacht op je verzendlabel
Stap 7: Pak je product stevig in voor de verzending
Je kunt ook foto's van zowel de binnenkant als de buitenkant van je pakket maken voordat je het opstuurt. Het verzendlabel moet aan de buitenkant duidelijk zichtbaar zijn. Op de foto van de binnenkant moet te zien zijn dat het artikel goed verpakt in de doos zit. Deze foto's kunnen doorslaggevend zijn als er een probleem ontstaat met het transport of het artikel beschadigd wordt ontvangen.
Zowel per e-mail als in je account zal je op de hoogte gehouden worden over de status van je retourzending. Als je tussentijds vragen hebt neem dan contact op met onze klantenservice.
Zodra wij je product hebben ontvangen proberen wij altijd binnen 14 werkdagen het aankoopbedrag aan je terug te storten. Uiteraard houden wij je per e-mail op de hoogte zodat je precies weet waar je aan toe bent.
Heb je nog vragen over het retourneren van uw bestelling die niet behandeld zijn op deze pagina? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Je kan een e-mail sturen naar klantenservice@refurbished.be. of telefonisch contact opnemen via 085-3033799. Wij staan iedere werkdag van 10:00-17:00 voor je klaar.